Hizmetlerimiz

Kurumsal Yönetim

KurumsallaÅŸma, ÅŸirketlerin kiÅŸilere az bağımlı ÅŸekilde nesiller boyu geliÅŸerek yaÅŸaması için iÅŸ yapış tarzı ve faaliyetlere yönelik kuralların belirlenmesi, sürekli iyileÅŸtirilmesi, içselleÅŸmesi ve bunların tüm ilgililerce bilinerek uygulanmasıdır. Birbiri ile yakın iliÅŸkili olan bu faaliyetler ana hatları ile aÅŸağıda tanımlanan konularını kapsar.

KurumsallaÅŸma Yol Haritası hazırlık sürecinde aÅŸağıdaki alanlarda danışmanlık yaparak ÅŸirketinizin saÄŸlam temeller üzerinde yapılanmasını ve kurumsallaÅŸmasını garanti ederiz.

  1. Mevcut Durum Analizini ve Stratejik Plan,
  2. YönetiÅŸim EtkinliÄŸi,
  3. Ä°ÅŸ Planı, Bütçe ve Hedefler,
  4. Temel Proseslerde Mükemmellik,
  5. Ä°nsan Kaynağının Yönetimi,
  6. Entellektüel Sermayenin Åžirkette IçselleÅŸmesi,
  7. Yönetim Enformasyon (Raporlama) Sisteminin (MIS) GeliÅŸtirilmesi,

Hizmet Paketimiz:
A.      Mevcut Durum Analizi
1.        Danışmanlık BaÅŸlangıç Toplantısı: Danışmanlığımız, öncelikle mevcut durum ve stratejilerin deÄŸerlendirilmesi ile baÅŸlar. Mevcut Durum analizi safhasında, sizleri daha yakından tanıma amacıyla;

  • Birim yöneticileri ve fonksiyon liderleri ile görüÅŸmelerin yapılması;
  • Åžirket yerleÅŸimlerinin ziyaret edilmesi : Genel merkez, üretim tesisi, depolar vb.
  • Analizler için veri gereksinimlerinin belirlenmesi hedeflenmektedir.

2.        Analizlerin Uygulanması
Firmanızın yetkilileri ve AHÄ° danışmanlarının bir araya geleceÄŸi bu toplantılarda; kurumsallaÅŸma danışmanlık sürecimizin detaylı planlaması, yaklaşımız, öncelikli ihtiyaçlar ve bu sürecin baÅŸarısına katkı saÄŸlayacak çeÅŸitli konular deÄŸerlendirilmektedir. Bunların yanı sıra gerçekleÅŸtirilecek deÄŸerlendirmeler ile firmanın mevcut durumu, hedefleri ve stratejilerinin anlaşılması saÄŸlanmaktadır.

  • Firma vizyonun ve stratejisinin iÅŸ birimi/fonksiyon bazında stratejik hedeflerinin ve hedef pazar veya pazarların teyit edilmesi
  • Marka Stratejisi
  • Mevcut pazarlar, pazar bazında stratejiler ve ilgili yapılmış araÅŸtırma ve raporlar
  • Mevcut pazarlama stratejisinin incelenmesi
  • Departman süreçleri: Ä°nsan Kaynakları, Finans, Tedarik Zinciri, Ar-Ge, Satış Pazarlama ve diÄŸer departmanların incelenmesi
  • Firmanın bütün ticari operasyonel performansının detaylı analizlerinin yapılması ve geliÅŸtirme alanlarına yönelik bulguların oluÅŸturulması
  • Åžirket içi (yönetim raporlar, ham veriler, vs.) ve ÅŸirket dışı (pazar raporları, rakip analizleri vs.) verilerin toplanması

3.        GeliÅŸim Alanlarının Belirlenmesi

  • AHÄ° proje ekibi tarafından mevcut kurumsal yapının incelenmesinin ardından tespit edilen geliÅŸtirilmesi gerekli görülen departmanların ve alanlara iliÅŸkin bir rapor hazırlanacaktır.
  • Yönetimle ve departman yöneticileri ile yapılan görüÅŸmeler sonucunda üst düzey yöneticilerinizin teyit ettiÄŸi gerekli görülen alanların yapılandırılması için geliÅŸim yol haritası oluÅŸturulacaktır.
  • GeliÅŸim yol haritası oluÅŸturulurken öncelik sırasına ve ihtiyaçlara göre departmana özel stratejiler oluÅŸturulacaktır.

B.       GeliÅŸim Yol Haritası Uygulanma Süreçleri
1.        Önceliklendirme:

  • Hemen Yapılabilecekler: Yüksek deÄŸer-düÅŸük risk alanını ifade etmektedir.
  • Yapılması Planlanacaklar: DüÅŸük deÄŸer-düÅŸük risk ve yüksek deÄŸer-yüksek risk alanını ifade etmektedir.
  • Yapılması Gözden Geçirilecekler: DüÅŸük deÄŸer yüksek risk alanını ifade etmektedir.

2.        Aksiyon Planı OluÅŸturma:

  • GeliÅŸtirilecek her alana ve departmana özel aksiyon planın oluÅŸturulması

3.        DeÄŸerlendirme:

  • OluÅŸturulan Aksiyon Planın belirlenen kriterler doÄŸrultusunda amaca ulaşıp ulaÅŸmadığının deÄŸerlendirilmesi

4.        Revizyon:

  • Gerekli görülen alanlarda revizyon yapılması

C.       Kurumsal DönüÅŸüm ve Yapılandırma Faaliyetlerinin Yürütülmesi

  • Stratejik Planlama ve Kurumsal Performans Yönetimi,
  • Tedarik Zinciri Yönetim,
  • Finansal Raporlar,
  • Ä°nsan Kaynakları Yönetimi,
  • Kurumsal Yönetim,
  • Bilgi Sistemleri Yönetimi.

Biz, firmaların büyüme esnasında karşılaÅŸabilecekleri problemleri, hem teknik hem de yönetsel anlamda analiz eder, eÄŸitimin yanı sıra iÅŸ planları ÅŸeklinde ÅŸirketin saÄŸlıklı bir ÅŸekilde büyürken bu büyümenin ÅŸirketin sahipleriyle tüm çalışanlara olan etkisini analiz eder ve buna uygun planlama yaparız. Åžirketin büyüme sancısını en aza indirir, yaÅŸanabilecek riskleri ön görür bunlara karşı önlem alırız. Bu esnada yaÅŸanabilecek ciddi maddi kayıpların önüne geçerek bir anlamda “ nokta atışı” çözüm ve metodolojiyle hareket ederiz.

KurumsallaÅŸma Danışmanlığı hizmetimiz sayesinde firmanızın saÄŸlıklı büyüme planı ve adımları belirlenecek, “patron ÅŸirketi” olmaktan ziyade “kurumsal ÅŸirket” anlayışına sahip bir sistem kurulacaktır. Hem ÅŸirket operasyonları hem de özellikle çalışanlar için geliÅŸmeye açık bir ortam yaratılmış olacaktır. Åžirketin maruz kaldığı iç ve dış riskler tanımlanarak önlemler alınacak, ÅŸirket sahiplerinin operasyonlardan ziyade genel ÅŸirket stratejisine ve geleceÄŸine daha çok mesai harcadığı bir yönetim yapısı kurulacaktır.

 

Neden AHİ?

Kısmındaki açıklama aşağıdaki şekilde değiştirilmelidir Ahi Consulting olarak şirketinizin tüm süreçlerini analiz ediyoruz. Analiz sonuç raporu oluşturup, tespitler, öneriler ve aksiyon planları ile birlikte yönetime yazılı olarak sunuyoruz. Bu rapor doğrultusunda yönetimle birlikte, proje yol haritasını belirliyoruz. İçeride iyi bir proje ekibi oluşturuyoruz. Proje başkanı, Proje Başkan Yardımcısı ve Proje Asistanı atıyoruz. Her birimle ve birim çalışanları ile tek tek ilgileniyoruz. Bire bir çalışmalar yapıp, süreçlerle ilgili dokümanları (Prosedür, talimat, süreç şemaları, raporlar, tutanaklar, kayıtlar, vb. dokümanlar) birlikte hazırlıyoruz.

500+

  • Başarılı Proje

250+

  • Müşteri

25+

  • Uzman Danışman

20+

  • Yıllık Tecrube